Hra na fujaru a kamzičí roh
Hrát na fujaru jsem začala koncem studia na konzervatoři.
Toto umění jsem využila na svém absolventském koncertě a již předtím např. při vystoupení ansámblového
zpívání dramatického oddělení
(viz https://www.youtube.com/watch?v=unwLXeT_l4k
https://www.youtube.com/watch?v=gR9xomk68VA).
Líbí se mi mše od J. Zrunka (bohužel znám pouze Gloria),
kde má tento krásný nástroj sólovou roli.
Na fujaru si ráda zahraji každoročně o Vánocích
se Sborem brněnské mládeže.
Škoda, že v mém praktickém životě má fujara zatím tak malé využití.
S kamzičím rohem jsem se seznámila v dětství při poslouchání rakouské lidové hudby. V roce 2009 jsem se přes tátu seznámila s jedním jeho známým p. Janem Kašpaříkem. Ten vyrobil před lety naši fujaru a při návštěvě u něho nám ukázal svou originální nástrojařskou dílnu - věnuje se velice fundovaně výrobě nejrůznějších dechových nástrojů - píšťal, pastýřských a jiných rohů atd. Jeho kamzičí rohy (in A, in As) mě zaujaly natolik, že jsem si je zakoupila.
Jan Kašpařík, táta a jeden z mnoha rohů
Největší projekt, který jsem na kamzičí roh uskutečnila, bylo vystoupení na mém bakalářském koncertě 27. 4. 2010 na JAMU. Objevila jsem noty na Duetto pro clavicemballo a housle A dur J. J. Ryby a upravila je pro kamzičí roh a varhanní pozitiv. Skladba sklidila u obecenstva velký úspěch.
S kamzičím rohem jsem dále zavítala na koncert do Modřic (vlastní variace jako přídavek) a na konkurz do VUS Ondráš.